תופעות לואי של דואודרט מול טמסולין

27/04/2015

תופעות לואי של דואודרט מול טמסולין

אני בן 60. הגעתי למצב של אצירת שתן אקוטית, עברתי ניקוז ע”י קטטר, אחרי שבוע שנטלתי טמסולין חזרתי ליכולת הטלת שתן ספונטנית. אחרי שלושה חודשים של נטילת טמסולין, הרופא החליט להחליף לדואודרט. אני אחרי כחודש טיפול בדואודרט. להרגשתי, חל שינוי לאחר התחלת הטיפול בדואודרט: כאשר אני צריך לתת שתן, התחושה היא של דחיפות בצורך, שלא היתה כשנטלתי טמסולין.
שאלותיי: מה הסיבה להחלפה לדואודרט? מה הסיבה להרגשת הדחיפות בצורך לתת שתן? האם לא כדאי לחזור לטמסולין?
לגבי שפיכת נוזל זרע (פסקה בעקבות התרופות) האם יש הבדל בין שתי התרופות?

פרופ' חיים מצקין

את מרבית השאלות אתה צריך לשאול את רופאך. למשל למה הוחלפה התרופה.

אני יכול לומר שבתרופת הדואודרט יש בדיוק את אותה כמות של טמסוליין + תרופה נוספת.

אין הסבר כלל לדחיפות המתגברת. להערכתי לא קשורה כלל לתרופות שהוחלפו-שונו אלא למצב הערמונית והשלפוחית.


בברכה,
פרופ' חיים מצקין,
מנהל המחלקה האורולוגית והמרפאה האורו-אונקולוגית של הערמונית בביה"ח איכילוב, תל אביב
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא


קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות נוספות בנושא: תופעות לואי של דואודרט מול טמסולין

לחצו על הלינקים וצפו בשאלות של גולשים בנושאים השונים